شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی سرمایه‌گذاران خارجی در میدان گازی پارس جنوبی، نشان دهنده امنیت و ثبات ایران برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش شانا، ایدیل مامیت بکوف  - معاون وزیر تجارت و صنایع قزاقستان- که روز چهارشنبه ۲۲ آبان به منظور آشنایی با رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عسلویه سفر کرده بود، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پس از بازدید از پالایشگاه‌های گازی و مجتمع‌های پتروشیمی تحت تأثیر شدید سرمایه‌گذاری در این منطقه قرار گرفتم.

وی افزود: با توجه به این که در قزاقستان تنها دو منطقه ویژه اقتصادی از ۴ منطقه فعال هستند، خواستار تبادل تجربیات مناطق ویژه اقتصادی دو کشور و همکاری‌های تنگاتنگ میان آنها هستیم.

مامیت بکوف اظهار داشت: شما در ایران تجربه بسیار غنی در زمینه مناطق ویژه اقتصادی دارید، اما ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم و می‌خواهیم از تجریبات غنی ایران بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: قزاقستان علاقه‌مند است با تمام کشورهای جهان به ویژه با ایران همکاری و روابط تنگاتنگ اقتصادی داشته باشد.

معاون وزیر تجارت و صنایع قزاقستان یادآور شد: به محض ورود به قزاقستان شرکت‌های ملی نفت و گاز قزاقستان را در جریان سفرم به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار می‌دهم تا در تصمیم‌گیری‌ها این منطقه را در برنامه سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

کد خبر 68358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز